13 juni, 2009

Avslutning, utspark o studentfest

Igår var jag på Lizzes skolavslutning. Jättekul att vara där o se henne stå o sjunga inför hela skolan o alla föräldrar :)
Lizette i gul tröja.

Dagens bild 090612.
Efteråt var det dax att säga hej då till fröken... sista året på denna skolan. En del kommer gå kvar i Staffanstorp, Lizette ska gå på Kunskapsskolan i Lund.
Efter jobb stack jag o köpte studentpresent till Emily o skor till mig. Sen snabbt o hämtade Jenny o Jessica o så var vi o mötte upp Emilys mamma i stan. Usch, att stå i ösregnet i en timme... men till slut märkte man inte hur det regnade...
Emilys klass
Jessica fick skjuts till lokalen, Jenny o jag åkte hem o duschade o bytte om. Sen kom Jan o hämtade oss o körde oss till lokalen.
Där bjöds på god mat o god dricka :) Satt o snackade en del med "lille-rickard" o hans sambo, sen kom Markus, en fd kille till Jessica, o så snackade han o jag en del. Han kände inte igen Jenny.. frågade om det verkligen var den "lilla" Jenny *s* Nu e det ju ca 3 år sedan dom gjorde slut, så Jenny har ju vuxit en del sedan dess :)
Sen gick Jenny o jag hem o vi somnade ganska omgående.
I dag har jag först varit o hämtat Lizette, som sovit hos mormor. Sen körde vi till Jan o drack kaffe o töserna gick ut o lekte med kompisar.
Vi körde o handlade o sen hem en stund. När vi kom tillbaka till Jan, så fixade han middag o töserna var ute igen o lekte. Nu sover dom sött bägge två :)

1 kommentar:

Vicki sa...

Lizette ska väl börja 6:an? Hur kommer det sig att hon ska börja i Lund?

Vicki