28 juni, 2009

Karusellhelg

Denna helgen har det varit tivoli o marknadsknallar här. I fredags gick vi inte dit.. Lizette kom o jag hjälpte henne med datorn. Men igår och idag var vi där. Jan tvättade igår, så då följde han inte med, men idag var han med :) Töserna hade egna pengar som dom la ihop o köpte ett häfte med 10 biljetter för 250 kr (dyrt!!) Tre karuseller åkte dom igår, sen var det en karusell som jag var tveksam till att Jenny kunde åka, så jag ville att Jan skulle vara med o bestämma.

Spindelmannen åkte dom själva, men jag hade då aldrig gått upp i den.

Denna fick Jan vara med o bestämma om. Vi frågade karusellskötaren o han bara sa ok... o Jenny blev överlycklig. Jan åkte med i fall Jenny skulle vara rädd o vilja komma av, men det var inget problem. Hon mådde lite illa precis i början, men sen tyckte hon den var jättekul o ville åka den igen. Men jag tyckte det räckte! Jan o jag var rörande överens om att hon nog får bli lite äldre tills nästa gång, den var ett gränsfall. Men jag fattar inte hur man kan vara så orädd som hon är... :)

Nu e Lizette hemma igen... jag fick låna Jans bil när jag körde o lämnade henne. Och nästa vecka är min vecka att köra... o då får jag låna Jans bil oxå... för att det ska bli varmt o jag inte har AC i min bil *gulle* Och inte nog med det... han ska försöka ta ledig halva dagen i morgon o följa med Jenny när hon ska gå på friidrottsskola, så Jessica slipper stressa när hon ska iväg på ett möte :) Tyvärr kan jag inte ta ledig nåt alls denna veckan. Det e min vecka att köra + att Almedina har semester halva vecka o då måste jag vara där. Jan e snäll som ställer upp så!
Jenny har i flera år tjatat om att hon vill börja på friidrott, men hon har varit för liten. Men så nu så har dom så man får prova på det i 4 dagar o se om det e nåt, så det ska hon göra. Tycker hon sen att det är jättekul, så får hon välja på det o fotboll. Vi tycker båda att det är bra att prova på olika sporter.

Jenny vägrar somna... hon bara pratar o pratar... Just nu ligger hon o läser en bok i hopp om att bli trött.. men tror inte det hjälper så länge hon läser högt. Jag ska snart lägga mig o då har hon inget val.... :)

2 kommentarer:

Vicki sa...

Har de friidrottsskolan på dagarna?

Är det inte semesterdax snart?

Hur blev det med smögen? Skulle ni till Skara?

Vicki

Vicki sa...

Hur gick det med Jenny och fotbollsskorna?

Vicki