13 november, 2006

Ont ont ont

har jag i min tand nu.. men förhoppningsvis e detta nådastöten o försvinner under natten. Ja, jag ska ringa tandläkaren... men hon kan ändå inte göra nåt så länge där e en inflammation, eftersom inte bedövningen tar då.

I dag har jag sett till att en kollega blivit hemskickad från jobbet... Hon var så bakfull att hon inte klarade av att sköta sina arbetsuppgifter, allt hon gjorde blev fel. Flera klagade på henne, för dom fick rätta till det... så till slut blev det ohållbart. En av killarna nämnde det för facket, som sa åt mig att genast gå o prata med Anton. Tog knappt 5 min, så var hon på väg hem.
Jag hade tidigare på morgonen sagt åt henne att gå hem, eftersom hon inte klarade av att jobba, men hon ville inte, för då fick hon ingen lön. Men hade hon nu ändå gjort det, då hade det aldrig kommit till chefernas kännedom. Att komma till jobbet så bakfull e inte så bra om man vill ha fast anställning...
Ja, jag e lite bossig *s* Dum som jag e, så försöker jag organisera arbetet när Anton inte gör det. Han har inget koll på vad som händer nere hos oss... hur arbetet (inte) flyter, osv...

Nej, nu ska jag ta o diska efter middan... chansen att nån annan gör det e lixom obefintlig :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med tandvärken?

Vicki