11 november, 2006

Lördag!!

Åkte till Jan igår kväll... åt kebab, kollade på Idol o hade det mysigt. Gick o la oss vid 01.30 o sov nonstop till 09.45 :) Drack kaffe o åt frukost.
Eftersom det var världens busväder o vi skulle byta däck på Jans bil på mammas uppfart, så valde vi i stället att låna domkraften o fixa det i Jans garage. Kändes rätt lämpligt, då mamma var sjuk igen.
Jan bytte däck o jag tog o tvättade de gamla däcken innan vi la dem i säckar o la i förrådet :)
Sen tog vi grejorna vi lånat o gick o lämnade de till Lasse. Handlade lite på hemvägen o sen skulle jag köra hem. Efter 15 meter så bara dog bilen... mitt på utfarten från parkeringen *suck* Jan kom ner igen o så puttade vi upp den. Öppnade huven o så att en kabel trillat av, så den satte vi tillbaka o sen gick bilen igen Dumb
Nu e jag hemma o utfodrar vildarna.

Ja, förresten.. Llizette ringde i förmiddags o frågade om hon fick komma, vilket hon såklart fick. Hennes pappa sa att dom bara skulle äta snabbt o sen köra. Jag väntade o väntade.. ingen Lizette kom. Till slut fick jag tag på dem.. ja, då hade hon ändrat sig. Men hallå.. e det så svårt att ringa o meddela det??

I morgon ska vi åka o simma... o sen ska vi till Siba o bråka lite *s* Hade jag valt ett annat abonnemang till min mobil, så hade jag fått en massa grejor på köpet, men säljaren informerade inte om det, utan föreslog det billligaste abonnemanget. På TRE säger dom att det är hans skyldighet att informera om alla alternativ o att jag ska åka dit o prata med dom. Och ju mer jag nu läst, så lönar det sig kanske att ha abonnemang jämfört med kontantkort, som jag har idag. Får ju 300 fria minuter o så mycket ringer jag inte varje månad.

I kväll ska Jan bjuda på middag.. Plankstek blir det *mums* Hittat en bra o billig restaurang i Trelleborg... tror det e 89 kr dom tar per planka :) Så jag har fått rikskuponger av honom o ska hämta upp maten på ditvägen.





1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det din mamma har åkt på eftersom hon är sjuk igen? Inte roligt!

Bor Lizette fortfarande i Staffanstorp?

Har du skaffat tre på mobilen?

Vicki