11 februari, 2009

Uppfräschad

I kväll har Jenny o jag varit o blivit klippta av Almedina. Rätt bra att ha en kollega som e utbildad frisör :) Jag blev nöjd med mitt hår.... o Jennys hår blev bara sååå bra :) Hon valde själv hur hon ville ha det. Tror det e första gången som hon har en "riktig" frisyr.

I eftermiddags så kom då äntligen snön som det snackats så mycket om. Men något oväder kan man knappt kalla det..... jag vill ju ha MASSOR av snö :) Jag vill ut o åka pulka!! Så nu önskar jag mig mer snö, så att vi kan åka pulka i helgen. Jan har gått o kikat lite på pulkor på Maxi... en dubbel, så Jenny o han kan åka ihopa. Fast vi har redan två vanliga pulkor uppe på Jans vind...

Dagens bild 090210 är tagen av Pontus. Tror nog inte den behöver någon närmare förklaring...
Almedinas man e ute o fiskar en hel del o jag fick två laxar av honom :) Så i morgon blir det lax till middag o även så att jag kan ta med till jobb på torsdag.. förhoppningsvis även till Jan.

Jenny e väldigt "mammig" nu för tiden. Hon vill bara vara med mig.. allt kretsar runt mig o idag berättade hon att hon e rädd att jag ska dö. Vem ska då ta hand om henne? Och jag försöker förklara att hon inte ska oroa sig. Så till slut fick jag lova henne att om nåt händer mig, så ska Jan ta hand om henne. Bortsett från mig, så e han hennes allt. Han ska med o hämta henne på skolan, han ska natta henne, han ska med på alla möten, osv. Jag e jätteglad över att det funkar så bra med dom två o att Jan e sån pappa åt henne. Ringer o kollar hur det e med henne.. kollar så jag har hostmedicin o alvedon hemma, ifall hon ska behöva det, osv :)

Nej, dax att dra sig mot sängen. Problemet e att jag inte e det minsta trött.. men lär väl vara det när klockan ringer *s*

1 kommentar:

Vicki sa...

Är Jenny frisk nu så hon börjat skolan igen?

Vicki