03 februari, 2009

Tisdag

När jag gick o la mig i går, kände jag som vanligt på Jennys panna... o febern hade stigit. Hon har sovit oroligt.. varit vaken lite emellanåt o då har vi legat o småpratat. I dag har hon mest legat nerbäddad i soffan, utom nu i kväll när hon skulle "jobba". På med sina "jobbekläder" o så sopade hon upp lite granbarr. Nu var det visserligen nog bara för att jag gjorde det o ville hjälpa till. Efteråt var hon så slut att hon slocknade bums... trots hon bara "jobbade" i 5 min.

I dag fick jag upp den siste hyllan + Jennys sänglampa. Julgardinerna e nertagna o nya hänger uppe. Granen har åkt iväg o nu e det bara lite granbarr här o där... det lär vi väl hitta ända fram till sommarna, dom små jäklarna. Pontus hjälpte mig att borra upp taklampan.. denna gången UTAN att det var ett armeringsjärn i vägen :)
Blommorna e vattnade o inga har faktiskt dött sista tiden. E rätt stolt över att ha så fina blommor (för att vara jag) :)

I morgon planerar jag att sortera lite o kör med skräp till tippen. Kanske kan jag även få upp mina "grenar", som jag fick av Jan i julklapp.

Pysslat fick vi inte gjort idag, men det kommer ju en dag i morgon med. Men då ska jag först ringa vårdcentralen o få en tid till Jenny. Och finns där inga, så blir det till att häcka på jourläkarcentralen.. det kan ju ta lång tid där, så här i influensatider. Sköterskan jag pratade med antog att hon (Jenny, alltså) har influensa, men för att jag ska få ett intyg, så måste hon till en läkare.

Dagens bild 090103 e på vår gran, precis innan den åkte ut. Ingen skön syn precis *s*
Jag känner att jag måste bli flitigare på att ta foton varje dag.... fick igår en pysselidé när jag var inne på en blogg :)

2 kommentarer:

Asksvart sa...

Tack samtalet gick bra med chefen.

Anonym sa...

Haha, ja vår såg ut likadan förra året. Alla barren låg på golvet. Denna jul var det mycket bättre, kanske hade vi skött om den bättre!