17 april, 2007

Läkarbesök...

Usch o fy.... vilket jäkla bemötande.
5 min tog det.... o då hann han ställa diagnosen att jag e deprimerad. Papperna jag hade med, där jag skrivit ner hur jag mår, dom sa han att han läser en dag när han har tid... Sen frågade han om jag har tänkt ta livet av mig idag, o jag sa att det har jag inte tänkt. Bra, svarade han o skrev ut ett recept. Frågade honom hur lång tid det tar innan dom börjar verka o han svarade 3-4 dagar.
Kollade Fass när jag kom hem... det tar 2-3 VECKOR innan jag märker nån verkan o dom kostar 2615 kr att hämta ut... ingen förmån på dom o ingår inte i högkostnadsskyddet...
Jublar jag? Inte det minsta.. kommer inte ha råd att hämta ut dem...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får säga till läkaren att du behöver en annan medicin som är billigare och som går på högkostnadskortet. Så dem inte tror att dem kan tjäna pengar hur som helst.

Jobbar du som vanligt?

Ha det bra,Vicki¨

Nancy sa...

Jag har ju provat flera av dom där antidepressiva. Men jag har aldrig hört att dom inte skulle gå på högkostnadsskyddet! Du missuppfatade inte det? Har du kollat på fass? Vad hette dom?
Även om man skulle vilja så finns det nog inga sådana tabletter som hjälper 20 min efter att man har tagit dom, det tar en 2-3 veckor för dom att få full effekt. Men dom sista jag fick kände jag skillnad redan efter nån dag.

Lycka till!

Nancy sa...

Remeron är en av dom sorterna jag provat som inte hjälpt på mej... Anledningen till att det inte står att dom ingår i högkostnadsskyddet är ju att du får inte dom, utan ett annat märke som är likadana fast heter nått annat.... som är billigare... som ingår i högkostnadsskyddet.

Låter som värsta besserwissern... men det är inte så jag menar... utan bara för att hjäpa dej!

Nancy

Anonym sa...

Ringde du läkaren idag? Hur gick det i så fall?

Ha det bra,Vicki