01 april, 2007

En baddare

på att bada, det e Jenny... hon tog Baddaren i kväll :) Stolt som en tupp är hon... bestämde direkt att vi skulle köra till Jan så hon fick visa det. Och jag fick inte skicka ett sms först o berätta det... bara säga att vi skulle komma *s* Han blev jätteglad... sa att det visar att simskolan gör henne gott o han berömde henne för att hon blivit så duktig på att doppa sig.

I går kväll somnade jag tidigt i soffan... Jan somnade i den andre, vi var helt slut. Masade in oss i sängen senare.. o trodde att vi skulle sova länge. Men vaknade redan kl 8.30. Kunde kanske sovit lite till, men gick upp o drack kaffe. Ringde sen till mamma o körde dit o lånade Lasses domkraft o körde ner i Jans garage o bytte däcken på hans bil. Jan bytte o jag tvättade av de gamla.

Sen körde vi bort till Toyota o provkörde deras nya Auris...

Jättemysig bil att köra... men lite trög motor, trots det e samma storlek som Jans. Ibland får vi såna här ryck o sticker i väg o provkör bara för nöjes skull. Gjorde likadant när Opel lancerade deras sportversioner OPC. Retar mig nu att jag fegade o inte vågade provköra... så denna gången provkörde jag, annars hade jag ångrat mig.

Ja, så har jag blivit av med Mazdan :) Fick mer för den än vad jag hade räknat med, så jag blev jätteglad :) Lasse fixade det när jag jobbade igår... han e bättre på att prata än vad jag är.
Är inte Fiesta-ägare riktigt än, men passade ändå på o bytte bilradio i den i dag... Lasse hade tagit ut den som satt i Mazdan. Dock när jag tittade på kablarna i Fiestan, så fattade jag inte mkt, utan körde bort Magnus, så var han snäll o hjälpte mig :)
På tisdag ska mamma ha Fiestan, så då hoppas jag på att få låna Jans bil. Glömt att fråga honom... får göra det i morgon.

Jans mamma ringde idag o bjöd dit oss på mat en dag i påsk. Kul!!

Nej, nu e det dags att dra sig mot kudden... Tvätten e strax klar o när den ligger i tumlaren så går jag o kojsar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att bli bortbjuden någon dag i påsk. Vi ska till min mamma i alla fall på påskafton. Ska ni till din mamma någonting?

Träffa din brossa idag så han berätta att han hade en ny artist,Frida. Fast det visste jag redan eftersom jag läst din blogg. Fast jag visste inte att Frida var från Bara från början. Det berätta din brossa för mig och då vet jag vet hon är.

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Gött att få komma bort på påsk...

Vi skulle egentligen ha åkt upp till Värmland.,, men det vart ändrade planer.. det kostar 1000:- för att lämna våra katter från torsdag klockan 11.00 tills måndag klockan 17.30.. sen så är det bensin plus att vi egentligen skulle ha vart ute på krogen... vi ansåg att vi inte hade råd till denna resa.. :o((

Nu hoppas ja på att mina föräldrar kommer ner till oss iställé.. ingé som är säkert ännu.

Ha dé bäst vännen.. // Annelie