26 juli, 2009

Lorden från Gränden..

Ja, så heter årets teater på Fredriksdalsteatern. Och den var absolut värd att se!
Vi åkte från Trelleborg kl 16.15 och lagom tills vi kom upp, så började det regna, men slutade snabbt igen. Vi hämtade vår fikakorg o så åt vi lite av våra medhavda frallor. Gick en runda o tittade på några olika museum som fanns där.
Köade säkert 20 min för att gå på toaletten o sen var det dags att leta reda på våra platser. Vi fick bra platser, bortsett från att jag fick en stor man framför mig, så jag såg tyvärr mest hans nacke :( Jenny satt i Jans knä o såg perfekt.

I pausen gick vi loss på fikakorgen... åh, så gott det var med kaffe o mumsiga mackor.. o givetvis goda kakor :) En bit in i andra akten så satte regnet igång... Skådespelarna tog en kort paus medans vi drog på oss regnkläderna, o sen fortsatte det igen. När det började närma sig slutet så kom en blixt som lyste upp hela himlen o knallen direkt därpå. Pga säkerheten, så fick alla lämna teatern o gå ut utanför o efter ca 10 min så hade åskan dragit förbi o vi gick in igen o såg klart slutet.

Jenny somnade ganska direkt på bussen o sov tills vi kom till Trelleborg. Och när vi kom hem, så hoppade hon ur kläderna o direkt ner i sängen... o somnade bums.

Natten som var, blev det inte mkt sömn för min del. Dels var jag inte trött, dels hade jag värk i vänsterarmen o dels så snarkade Jan. Jag flyttade in i soffan o precis när jag lyckats slumra till så vaknade jag av nåt konstigt ljud....
Hamsterburen har ett rör som går på utsidan av buren o det hade Tikis lyckats få loss o hamstern hade sprungit ut o Tikis försökte fånga den. Jag for upp... körde bort Tikis, försökte fånga hamstern samtidigt som jag kallade på Jan. Hamstern slängde sig på rygg o skrek.. ville visst inte bli fångad. Jan tog hand om den medans jag satte ihop buren igen o så fick vi ner hamstern. Jenny hade oxå vaknat o la sig i soffan o kollade tv.. då var kl 5.45.
Jag gick in o la mig i sängen o somnade snabbt.... Vaknade till vid 10 när Jennys kompisar kom o ringde på. Jan gick upp... jag somnade om o sov till 11.30 eller nåt sånt.

Nu hoppas jag att jag kan sova bättre i natt... borde vara jättetrött (men det e jag inte nu) o hamsterburen står på ett kattsäkert ställe :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag inte har fel för mej så har jag en hamsterbur till i källaren. Du får den gärna om du vill ha den... Den är ganska rymlig och har plast på sidorna (grön botten å genomskinligt upptill) å galler längst upp. /Anneli