12 juli, 2009

En upplevelse!

Vid 14-tiden igår ringde Agga o sa att nu var hon på väg in till förlossningen, då hade hon så ont. Jag körde till Jan, lämnade töserna o tog en snabb kopp kaffe, sen körde jag till Lund.
Efter lite parkeringsletande, så kom jag in på förlossningen kl 16. Avlöste Aggas mamma och höll hand... pushade på... baddade panna, osv. Hon hade det jobbigt, men var så duktig o kämpade som bara den, trots hon var helt slut. Kl 16.53 tittade den här lilla damen ut :)
När allt var helt över o hon hade blivit ammad ett bra tag, så somnade hon sött och vi fick en en helt underbar fika :)
Jag var hemma igen vid 21.. hämtade upp en kebab på vägen. Töserna hade varit så snälla hos Jan... som små änglar. Hjälpt till med middagen, ätit ordentligt och lekte fint när jag kom.
Jag var rätt slut o när töserna somnat o jag duschat, så somnade jag som en stock :)
Nu har jag pratat lite med Agga, som inte fått sova så mycket i natt *s* Ska köra in till henne i samband med att jag kör o lämnar Lizette. Kanske behöver hon lite avlastning en stund, hjälp med nåt, eller bara lite sällskap :)

3 kommentarer:

Sus sa...

Åhhh,vad gulli;-)
Måste ha varit en upplevelse att få vara med...
Gulligt av dig att ställa upp oxå...

Annelie sa...

Nu äré min tur att kommentera.
Guuuudd sååå söt, va hår och va mörk.
Måste ha varit mysigt att vara med om en förlossning, är nog ingé man vill göra helt själv.
Även om all personal är där.

Du får hälsa till Agga och önska Grattis till detta vackra flicke-barn från en okänd Annelie.

Må väl.. // Annelie

Vicki sa...

Vilken tid var Agga där eftersom hon blev hem skickad igen? Verkar som det är många som ska föda. Jonas brossas tjej åkte ner till Ystad när hon skulle föda.

Har den lilla tjejen fått något namn? Är Agga själv eftersom du var med?

Hampus har haft det jätte bra. Han kom i fredes men åkte igen. Fast jag hann prata lite med honom på vägen upp. Han kommer i morgon eller på tisdag igen så då ska vi umgås.

Skrev precis till dig på FB.

Ha det bra,Vicki