21 januari, 2008

Måndag...

Ja... då var det dags igen. Inte så jättemycket att göra idag, men blir mer resten av veckan. En hel del båtar på väg in med bilar till oss.

Skött min "bantning" som planerat idag. Bytte ut lunchen mot Modifast (som var helt ok att dricka, smakade som chokladmilkshake). Blev dock hungrig sen, men fick två äpplen av Jan :)
När jag kom hem så hade Jessica o Pontus lagat middag (fullkornspasta, köttfärssås o grönsallad), dukat fint o tänt levande ljus :) Så jag hälften "mat" o hälften sallad. Nu har jag ätit två mackor med ägg för att lugna ner magen *s*

Jo, lite fusk blev det idag ändå :-/ Förra veckan hade jag bestämt med Mia att vi skulle ta en fika ikväll, så Jenny o jag körde dit efter middan. Drack kaffe o åt några hemmabakade kakor. Dock valde jag ut de minsta :)

Glömde ju berätta att igår så lagade Pontus middagen. Tacos. Och han erbjöd sig själv o tyckte det var roligt :) Hoppas det händer fler gånger!
Nej, nu ska jag ta ett äpple innan jag lägger mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker dem är duktiga som hjälper dig med middan!! 2dagar i rad inte illa. Skönt när man får det saverat någon gång.

Jag håller också på med vikten nu. Ska gå till diabetessköterskan idag igen och ta nya prover. Fast jag äter mat men det är ju vad man äter. Så sallad är bra precis som du gjorde igår.

Ha det bra,Vicki