01 januari, 2008

God fortsättning!

Vi hade en jättemysig nyårsafton. Gick ner o tittade på avslutningen av Trelleborgs 750-års jubileum. Sen hem o tog en kopp kaffe och tittade på tv. Jan lagade middagen o strax innan midnatt gick vi ut o tittade på när alla andra brände en massa pengar *s* Träffade Mats o Gabriela och gick med in till dom, där vi satt o hade trevligt några timmar :)
Sen när vi kom upp så satt vi o pratade lite innan vi gick o la oss.

I dag har vi tagit det lugnt... gick o handlade bullar o fikade lite.
Hämtade upp Pontus på hemvägen o sen kom Jenny hem. Hon var inte på sitt bästa humör... Hon trodde att hon skulle fira nyår med sin pappa... hon hade pratat så mycket om det... o vad gör han? Jo, lämnar henne till sin mamma... hon fick sova där i natt o han hämtade henne senare idag. Hur kul är det för en 5-åring att fira nyår ensam med en 80-åring? Bara för han e så pengakåt att han inte kunde ställa in EN sketen spelning med sin orkester o umgås med sin dotter i stället!!! Då kunde han struntat i att alls ha henne till nyår, så kunde hon få firat nyår med Jan o mig i stället. Men förvisso.... har man bara 2 spelningar om året... o har köpt instrument för åtskilliga tusenlappar... då behöver man ju varenda krona. Och finns det folk som vill ägna en nyår till att dansa till midifiler... då måste ju lyckan vara gjord. Men jag tycker inte man gör så mot sin dotter!

Nu e semestern slut.. vardagen börjar i morgon igen *suck* Önskar jag haft semester denna veckan oxå... då hade Jenny o jag sovit hos Jan i natt, för han har tur o fått längre semester än mig *snyft*

Inga kommentarer: