16 december, 2006

I går kväll...

när vi körde till Jan, så kom vi i kapp en bil som körde i 40 (på en 70-väg). Tänkte just köra om, när han körde över på fel körbana... o tillbaka igen. Sen var han på väg ut i diket. Så jag ringde 112 o blev kopplad till polisen. Under tiden bad dom mig köra efter honom så långt jag kunde. När han sen körde in på en liten gata, så kom just polisen. Bad mig stanna o vänta o efter 10 min så kom dom tillbaka. Sa att han inte var onykter, men han hade inte sovit på 48 timmar, så han hade somnat vid ratten flera gånger. Dom tackade mig för att jag var så uppmärksam. Att det kan rädda liv.
Jenny tyckte hela var väldigt spännande. Själv skakade jag i hela kroppen.

I dag körde vi en sväng till Ikea, bara för att ha nåt att göra. Köpte inget... bara tittade.

Nu e jag hemma o hämtar Jessica. Hon ska till en kompis o sen ska hon oxå sova hos Jan i natt. Ev åker vi till Badhuset i morgon.

Inga kommentarer: