27 oktober, 2009

Tisdag

Fortfarande förkyld, men just nu e det mest den jäkla hostan som e jobbig. Att den aldrig ens försöker ge med sig... :( Ringt vårdcentralen i dag o läkaren ska ringa upp mig i morgon.
Vi har fått flyttat en hel del idag. Ja, Pontus har burit mest, jag får såna hostattacker så fort jag anstränger mig. Min säng e på plats... Jessicas rum e till större delen klart. Fått in bokhyllor i vardagsrummet. Dock inte soffbordet, för ena benet gick sönder när Pontus lyfte det. Det e ett marmorbord med marmorben, som e limmade...o nu ville inte limmet längre :( Får köpa nåt starkt lim i morgon o försöka laga det. Vid tillfälle, så ska jag sen köpa ett annat bord... gärna med hjul på, som e lätt att flytta :)
Vi fick en pumpa av Annelie, så den har Pontus o Jenny gröpt ur o skurit ut mun o ögon. Nu står den på vår uteplats o lyser så fint :)

Jag har hämtat hem utemöblerna från Jan, men dom står fortfarande i bilen.. orkade inte bära in dom.. tar det i morgon förmiddag när jag lämnat Jenny på fritids. Sen ska den andre lägenheten fortsättas att tömmas. Sen ska nån byrå från förrådet upp, så vi kan lägga in kläderna där. Och samtidigt passa på o sorterat ut lite kläder :)

2 kommentarer:

Annelie sa...

Det vart ju jättemysigt juuu.

Ja, tyvärr kan vi inte bistå med en pumpa nästa år :o/ för det är en av sakerna vi inte ska odla nåt mer..

Ha dé och Krya på dig.. // Kram Annelie

Vicki sa...

Har ni flyttat allt?? Jag trodde ni skulle vänta och flytta tills det hade renoverat lägenheten.

Har ni stor uteplats?

Vicki