24 oktober, 2009

Flyttningsdax

I går fick vi nycklarna till vår nya lägenhet :)
Vi har lite att göra innan vi kan flytta in riktigt... bl a så ska den städas, då förra hyresgästen inte städat ordentligen o vi tog då på oss flyttstädningen, för att få tillgång till lägenheten direkt o slippa vänta tills den 2/11.

Pontus flyttade in sina saker på kvällen o sov där.
Jag putsade fönsterna in mot gården i dag och så fick vi en underbar soffa av Barbro :) *tack min goa vän*

Katterna e där o hälsar på :) Fann sig tillrätta direkt. Tusse älskar att ligga o titta ut.
Natten har varit hemsk med all hosta, men så drack jag lite te med citron o honung o det verkade göra nytta, för nu har det lugnat sig lite.
Vi körde faktiskt en sväng till Ikea i eftermiddags o tittade. Jan bjöd på middag där... mumsig kycklingfilé med pommes o bearnaiesås. Och massor av sallad :)
Nu ska jag ta en macka eller två o gå o lägga mig. I morgon ska jag torka av i köksskåpen o börja sätta in lite grejor.
Lägenheten ska målas o sånt nästa vecka, så vi kan inte flytta dit för mycket grejor förrän det e gjort.

Inga kommentarer: