29 oktober, 2009

Hipp hipp Hurra :)

I dag fyller Jenny 7 år *grattis lill-stumpan*
Morgonen började med paketöppning o chokladpudding (enl. önskemål). Självklart blev det riktigt frukost oxå :D

I eftermiddags kom mormor hit med både tårta o paketer. Fikade o hade en trevlig stund :)
Sen så hade Jenny bestämt att vi skulle ha kinamat till middag, så vid 18-tiden mötte Jan upp oss o vi käkade.

Jenny o Lizette i vårt "sovrum". Jag har t o m fått upp Jennys simskolediplom.
Vårt vardagsrum. Ska bara ställa i ordning i bokhyllorna som jag vill ha det. Tavlan har Jessica o Pontus kusin Nicklas målat - fin, va´?
Pontus o jag hjälptes åt att koppla in diskmaskinen i dag o den fungerar felfritt :)
När jag hämtade Jenny på fritids, så kom personalen o "varnade" mig om att Jenny ramlat när dom var på lekplatsen. Oj, vad hon hade skrapat sig i ansiktet :( Försökte ta en bild på det, men det ser värre ut i verkligenheten än vad det gör på bild. Men hon sa att det gjorde inget, hon har haft en bra födelsedag ändå :)

Vi hade köpt 4 faktaböcker i samma serie till henne. Hon älskar faktaböcker. Dessa handlade enbart om djur, uppdelat i savannen, havet, regnskogen och polerna. Hon började läsa direkt i morse :)
Sen fick hon en annan bok med tillhörande armband + en massa kläder. Hon var säkert lite besviken över att hon inte fick leksaker, men det kommer nog Jessica köpa till henne. + att hon ska ha kalas sen :)
Lizette kom hit i går kväll. Hon tog bussen hit o jag skulle hämta henne på Övre vid 22.55. Runt 22.25 ringde hon.. då hade bussen fått punktering utanför Svedala o hon var så ledsen. Så jag hoppade in i bilen o hämtade henne.
Jag har fått förlängd sjukskrivning t o m onsdag nästa vecka, men hoppas att hostan lugnat sig så jag kan jobba redan på måndag. Saknar jobbet, trots jag inte har några problem att sysselsätta mig hemma.
Vi e bjudna till Jans mamma på middag i helgen.. hoppas det blir på lördag, för på söndag ska vi ta ett jätteryck i den gamla lägenheten. Min hosta har varit hyfsat lugn i dag, så jag hoppas att det går på rätt håll.

1 kommentar:

Vicki sa...

Trevligt att bli bjuden på midda!!

Tror inte försäkringen täcker en ny bil på långa vägar. Den här bilen var inte så ny längre så den har ju inget värde. Får se om försäkringsbolaget hör av sig snart.

Vicki