24 augusti, 2008

Söndag

Ja, då var denna helgen till ända. Varit en rätt ok helg.... speciellt i eftermiddags, när Lizette o Jenny gick till mormor o var där några timmar *Tack, mamma!!!* Det var guld värt... Jag gjorde inget speciellt... duschade, satt lite vid datorn, tittade på tv.. men just att jag fick sitta ner i lugn o ro en stund :)
Hjälpte Jan att välja ut tapeter som han ska ha nu när han får omtapetserat. Och förhoppningsvis så blir det snart att dom börjar o då bor han här under tiden.

Sovit bra i natt... somnade i soffan först, Jan oxå. Vaknade till vid 3 o gick in i sängen, efter att ha flyttat ut Lizette i soffan. Kröp upp på Jans arm, stack ut fötterna från täcket o sen minns jag inte mer. Fast Jan sa att han fått puffa bort mig när jag började snarka honom i örat, haha. Var uppe vid 7.30 då töserna vaknade, men somnade sen om o sov till 10, då Jan hade kaffet klart :)

Fyndade jeans i går.. Maxi sålde för 99 kr. Sällan jag hittar jeans som sitter så bra... köpte ett par blåa o ett par svarta. Sen fick jag ett par blåa av Jan idag. Har dom kvar i morgon, så blir det nog ett par svarta till. Ska ta alla som e för små o packa undan på Jans vind.. onödigt dom hänger i garderoben o tar plats. Även om Agga o jag påbörjar vår "bantning" i morgon *s* Dvs, vi ska äta nyttigare. Hade tänkt gå på Friskis & Svettis oxå, men jag orkar inte köra in till Malmö för det o hon orkar nog inte köra hit. Kanske man ska börja med att gå en promenad varje kväll i stället?!

Var o tittade på lägenheten i onsdag... helt underbar o super planlösning.... tyvärr var klädkammaren (dvs. Pontus rum) så litet, att det inte går in en säng, så vi måste tacka nej till den :( Och inga andra lägenheter e intressanta just nu.. det var ju det att flytten hade blivit så smidig som gjorde att jag kunde tänka mig flytta. Så vi bor kvar o kan börja hänga upp tavlor o sånt som vi vill nu. Trivs ju faktiskt annars helt underbart i vår lägenhet :)

Inga kommentarer: