05 juni, 2008

Skolbesök

Jag har varit ledig i dag, för Jenny skulle till sin skola o träffa lärare o klasskompisar. Hon tyckte det var jättekul. Dom hade samling, sen lekte dom lite och sen hade dom avslutning.
När vi kom hem så fikade vi, städade o packade upp lite o sen gick hon o Jessica till stan o handlade. När dom kom tillbaka så var L här o fikade. När hon hade kört, så tog jag töserna o körde till Erikshjälpen o köpte en gardinstång, en matta och en hylla. Hyllan fick jag inte in i bilen, men Jan kom efter jobbet o hjälpte mig.

Jenny har fått två kompisar här.. tjejer i hennes ålder. Snacka om att hon e lycklig :) Den ene tjejen bor t o m vägg i vägg med oss. Dom har lekt i timmar... än här o än hemma hos en av de andra tjejerna. Jenny ville inte följa med när jag skulle på Maxi, utan hon ville bara leka o leka.
Nu sover hon sött efter att ha duschat själv... för det gör stora flickor *s*

I morgon ska jag antagligen åka o köpa lite gardinstänger eller rullgardiner. En present från mamma :) Jan snackade nåt om att vi kanske kan köra till stranden o sen vid 17-tiden så ska vi ha lite gäster här.... Jan fyller år o det ska ätas tårta *MUMS*

1 kommentar:

Anonym sa...

Fira ni Jan i går med eftersom ni hade tårtkalas??

Ja, visst går tiden fort!!! Åren dem går men man känner inte sig äldre men man ser det på barnen.

Hur länge har du varit tillsammans med Jan?

Då är Jenny helt ny i den skolan hon börjar?
Hade hon inga kompisar där ni bodde innan?

Är det många som kommer idag när ni har kalas?

Vi ska också ha kalas här i kväll först ska jag på fotboll med Amelia.

Ha det bra,Vicki