02 juni, 2008

Måndag

och i dag har det varit VARMT!! Alldeles för varmt för att jobba... hade varit mycket behagligare att ligga på stranden :)
I kväll har vi varit på föräldramöte på Jennys blivande skola. Intressant och helt klart rätt skola för Jenny, det var både Jan o jag överens om. Jennys pappa dök oxå upp där. Jenny satt en stund hos honom, sen kom hon bort o satte sig i mitt knä o grät, men ville inte säga varför. Sen frågade hon om Jan ville gå med henne ut o leka, för hennes pappa hade sagt att hon inte fick gå ut, fast hon ville. Och klart Jan gjorde det. Dom hade jätteskoj när jag sen kom, efter att haft ett privat samtal med rektorn. Men Jenny ville inte gå från lekplatsen förrän hennes pappa hade kört iväg, så jag undrar vad han sagt till henne.

Sen körde vi och handlade lite o sen hem. Jan var med här och hämtade sin dammsugare och lite tomma flyttlådor. Jenny har duschat o sover nu sött... antagligen i min säng. Men hon går in o lägger sig själv o somnar utan att jag ligger bredvid... ett stort framsteg... visar att hon känner sig trygg här.

I morgon ska hon på utfärd med dagmammorna... hon längtar så efter det :)

1 kommentar:

Sus sa...

Usch,vad jobbigt det måste vara för henne,lilla hönan..
Trivs ni bra i det nya?Kram