10 maj, 2008

Pingstafton

Började dagen med att gå på Oves begravning. Hade sällskap med Sead, bestämde det sent i går kväll. Fin begravning men tråkigt att det var så få kollegor.. var bara Sead och jag. Sen var vår platschef där och givetvis Uffe, men dom var ju släkt.
Efteråt körde jag tillbaka till Jan o bytte om innan jag körde till Valen för att kolla om jag hade rätt i min gissning... o visst hade jag det :) Det var Annelie och Göran som gifte sig! Hon hade brudklänning och lång slöja, två tärnor o det ströddes rosenblad och kastades ris... Dom kom dit i en vit limosine och röda mattan var framrullad. Det bjöds på bakelser, det hade riggats upp en filmkamera och det sprang fotografer... ett jippo av sällan skådat slag. Undras vem som står för notan... i vanliga fall bekostar ju brudparet själv sitt bröllop, men denna gången är det antagligen våra skattepengar som ryker... så får vi en skattehöjning, så vet vi varför... Är det snålheten som visade sig rätta jag i dag?

Nu håller vi på och tvättar o ska sen köra o handla middag... lovat laga middag i kväll :) Tikis ligger ute på balkongen och solar... kanske jag skulle göra henne sällskap :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg inte så mycket av det fotot du skickat. Kunde ju inte se dem i närbild.

Hur är det annars idag?
Har du fortfarande någon kontakt med Annika?

Ha det bra,Vicki

Sus sa...

Hej!
Jag bara undrar eller trodde att du och Annelie var kompisar?Fast det verkar inte så eller jag har fel som vanligt?*S*
Har du ont i tanden,det ser inte roligt ut..
Ha det så bra du kan.//Kram

Sus sa...

Aha,jag förstår vad du menar precis..
Kom i luven med henne oxå,men jag saknar henne inte ett dugg!!!
Ha en bra vecka!!!Kram!

Sus sa...

Så,nu e du addad*S*