25 maj, 2008

Helgen...

I går körde vi lite grejor till lägenheten o sen var vi på kalas hos mamma o Lasse... dom bjöd på grillspett :)

I dag var vi först o tittade efter soffa i Malmö (hittade ingen) och sen körde vi till Jans bror för att hämta ett soffbord o en säng till Jenny. När dom fick höra om vårt soffletande, så sa dom att dom skulle köpa ny soffa...o att vi gärna fick köpa deras... Mmm... perfekt! Så vi fick skinnsoffa, marmorbord och säng för 800 kr.

Vi lastade på släpet o körde o lastade av en del, sen hämtade Jan de stora barnen o under tiden tog jag o packade upp lite. När dom kom, så hjälptes vi åt o lastade av resten + det dom lastat på i Klagstorp.

Körde o lämnade de stora barnen i Klagstorp... hämtade upp Jenny efter en massa strul o sen till Trelleborg. Handlade, upp en sväng hos Jan... upp i nya lägenheten o visade Jenny hur fint där börjar bli o sen hem.

I morgon ska vi köra skräp till tippen... får vara utan soffa här några dagar. På tisdag kommer Jocke o hjälper till att flytta grejor... på onsdag kommer ev mamma... på lördag hjälper Lasse till o tar det sista...

Så här ser vårt kök ut...

Vår nya soffa o soffbord, inkl Jenny o gosedjur hon fått av Jans bror :)

Jenny hade mycket att berätta när hon kom från sin pappa. Att hon måste ljuga för pappa för annars blir han arg. När han sa att det inte e kul att hon ska flytta så vågade hon inte säga emot, fast hon tycker det ska bli jättekul. Hon sa att hon blir så rädd när pappa blir arg o påminde oss om den gången hon var trött o inte orkade prata i telefon o han hotade henne med att då fick hon inte följa med på sin kusins kalas, utan skulle få sova ensam.

Sen berättade hon att han sagt till henne att han spelar in allt jag säger. Nu pratar jag aldrig med honom i telefon, för det vågar han inte, trots jag bett honom ringa mig, utan enda gången jag försöker prata e när han hämtar/lämnar Jenny... Och det får han gärna spela in... Visst.. i fredags sa jag att han var en fet gris, men så länge jag håller mig till sanningen så kan han inte vända det mot mig. Det hade ju varit en annan sak om det inte varit sant..då kunde han anklagat mig för förtal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så ni håller på och köper nya saker till lägen heten? Va inte denna lägenheten mindre eller det är att ni behöver byta ut lite möbler?

Vad håller ditt ex på med??? Vad då att han inte vill skriva på papper för flytten? Måste han skriva på för Jenny för att ni ska flytta? Var bor den filuren någonstans?

Flyttar ni nu i månadsskiftet? Du fick ni iväg er gamla lägenhet snabbt så ni slapp dubbla hyror?

Kommer Tina ner något till sommaren?

Ha en bra dag,Vicki

Sus sa...

Hej!
Lägenheten ser ju jättefin ut verkligen.
Det är roligt att flytta,men jobbigt*S*
Lycka till med flytten/Kram