29 augusti, 2006

Tisdag...

och det har regnat en hel del. Fast just nu börjar det klarna upp. Vem vet, solen tittar kanske oxå fram en stund sen.

Jenny o jag städar tillsammans i dag, hon är jätteduktig!
Tänk att hon blir 4 år om två månader :-) Det var längesen hon var minsta kusinen... nu finns det 5 st som e mindre än henne... Isaak, Elliot, Elicia, Zalma och "Sixten". Jan kan inte riktigt förlika sig med hur många barn jag o mina syskon skaffat oss *s* Han undrar ständigt om vi ensamna ska föröka världen *s* Jag har 5 barn, Jocke har 5, medans Tina "bara" har 4 :) Här blir det dock inte fler... steriliserade mig för ett år sedan.
----------------------------
(22:45)
Ja, då är man hemma igen. Middagen är överstökad o Jenny nattad.
Fått städat o tvättat en hel del idag. I morgon blir det inte så mkt gjort eftersom jag ska jobba, men får fortsätta på kvällen.
Jenny fick ett utbrott på Maxi.. slängde sig på golvet o skrek o höll på. Bara för att hon inte fick välling... BUMS! Så till slut tog Jan henne o gick ur affären o "lämnade in" henne på "lekhörnan". Där har hon länge tjatat om att få vara, men vägrade vara där om inte Jan stod utanför. Hon ritade o hade kul, men hela tiden (dvs ca 5 min) så kollade hon så att han stod kvar. Och det gjorde han... typ 4 meter från henne.
Sen körde vi i väg till en kompis o hälsade på. Jenny tyckte det var jättekul att klappa hundarna.

Nu ska jag strax gå o lägga mig... ska upp kl. 5 *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Har Jockes femte barn kommit? Jag trodde inte dem skulle ha förrän september.