20 april, 2013

Flytt...

...av katterna i onsdags...
Gick faktiskt bra.. Installerade dom i lekstugan i mörkret.. Kollade dörrarna.. rätt tröga att öppna. Gick o la mig.
Upp på morgonen o på väg ut till katterna, såg jag att ena dörren till lekstugan var öppen.. :(
Bara Molly var kvar där.. Letade o kallade.. ingen Tusse o Lillen dök upp.
Väckte Jenny o meddelade henne, som givetvis blev jätteledsen.

Hon gick runt o kallade efter hon kommit hem från skolan.. inga katter dök upp, mer än grannens.
Molly fick nöja sig med att gå ut i koppel.. funka bra.

I morse när jag gick upp.. tittade ut genom fönstret, o ser att ena dörren till lekstugan e öppen igen.. NEJJJ!!! Inte Molly oxå :( Hoppar i skorna o rusar ut.. o där sitter Molly utanför stugan o tittar på mig :)
Går in för att se hur mkt mat hon ätit o.. där ligger Tusse o sover. Han hoppar ner o båda katterna går en runda med mig i trädgården. Låter det sen stå öppet, eftersom Molly visst vant sig vid att va ute.

När jag senare ringer o väcker Jenny så berättar jag, o hon blir jätteglad för att Tusse e tillbaka, men ledsen för att inte Lillen e det. Efter skolan så sitter hon o Alice o myser med katterna.
När vi kommer hem från jobb, så går jag ut för att hälsa på katterna... Båda ligger o sover på loftet, men när jag kallar på dom, så far Tusse ut som en tok, förbi mig.. o då ser jag.. att det e LILLEN!! :) Tusse ligger en bit bort i gräset o njuter av solen.
Det går inte att klappa Lillen.. han e rädd, så jag går in igen.

Går ut en stund senare.. o då hoppar Lillen nästan upp i min famn, jättekelen :) Så nu e alla katter hemma.. mår fint, men lite ledsna för dom inte kan gå in i boningshuset.. men det e pga Krilles allergi.




Inga kommentarer: