27 november, 2011

1:a advent

Ja.. då börjar julen sitt intåg idag. Har tänt adventsljuset (fick ett jättefint av Agga i present i förskott). Ska hämta ut mina julgardiner idag o få upp dom i kväll.

I dag ska Jenny på kalas på Laserdome. Under tiden hon e där, så tänkte jag passa på att gå på julskyltningen på Entré med Maria. Tar en fika o snackar en massa. Lär nog inte handla så mycket, lär vara skitdyrt där.
Igår var Jan o jag på Arken Zoo på Toftanäs. Det var Kattens Dag o Rädda Katten var där o informerade om sin verksamhet o visade upp några hemlösa katter. Inte så att vi ska skaffa fler katter, men vi ville stödja deras verksamhet. Plus att vi kände för att ut o köra en sväng. Blev lunch på BK, en sväng till Skopunkten o köpte vinterkängor o lite annat smått o gott. Jenny var med mormor o några av kusinerna på Vellingeblomman. Sen när jag hämtade henne på kvällen, så stannade vi kvar ett tag där o åt middag *mums*

I kväll ska jag försöka få monterat ihop min nyinköpta dvd-hylla. Måste bara få köpt en stjärnskruvmejsel... av nån anledning så ligger tydligen vår i Mickes bil *hmm*

Önskar alla en trevlig 1:a advent!

Inga kommentarer: