22 januari, 2012

Tillökning

Har blivit lite tillökning i vår familj denna veckan. I måndags eftermiddags så fick Bus sina ungar. 4 st blev det.. dock klarade inte den ene sig :(

Här ligger dom små godingarna o har lite mys med sin mamma.
Trötta små kisar.

I går fick Molly några konstiga ryck.. skulle tvunget hoppa ner till Bus o ungarna, trots hon fräst åt dom hela veckan. Hon hjälpte till o tvättade dom.
Jag vaknade kl 5 i morse (lördag) av att Tusse ville ut ur sovrummet.. o när jag släppt ut honom, så hörde jag ljud underinfrån min säng. O se där.. Molly hade fått sina ungar. Var bara till att lyfta över dom i en låda. Tyvärr var inte Molly o jag riktigt överens om att dom skulle ligga i lådan.. Molly skulle tvunget ligga hos Bus o hennes bebisar... så i eftermiddag har jag varit o skaffat en större låda, som dom alla får plats i.

En av Mollys ungar har Twisted Legs, men det rättar förhoppningsvis själv till sig inom ca 1 vecka. En e en riktig pipsill o piper så fort den inte hittar spenen direkt, etc, haha.

Nu hjälps dom åt att ta hand om varandras ungar, dom diar på båda mammorna, etc. Skithäftigt =))
3 ungar e tingade redan..

Inga kommentarer: